S odstupem bych se chtěl vrátit k předvánoční reklamní masáži, před kterou nešlo nikam utéct.
Z hlediska výrobců a prodejců se dá pochopit, že se snaží vytěžit maximum z období listopadu a prosince, protože to bývá u mnohých zásadní pro splnění celoročního hospodářského výsledku. A snaha prodat teď anebo nikdy je tak urputná, že už připomíná hysterii, alespoň co se komunikace týče.
Celkový obrázek je jasný: kupujte všechno a všude, žádný dárek není špatný. Darujte výživu na klouby, zubní protézu, věnujte léky, vyrobte blízkému dárek z nakoupených plesnivých sýrů v Albertu. Vše bez nápadu, jen omezení na povely Věnujte, Darujte, Udělejte radost …, snaživě zabalené do vánočního reklamního módu. Jako by na druhé straně nebyl přemýšlivý zákazník, ale impulzivní tvor, který jen čeká na příkaz a podle něj se zachová.
Proč firmy, které mají 9 měsíců na přípravu na hlavní sezonu, nepřijdou s nějakou zajímavou netradiční myšlenkou, nápadem, přístupem?
Není všechno tak černé, jsou výjimky, například Ingredients. Když si v prodejně koupíte parfém a řeknete, že jde o dárek, obdržíte k němu malý vzorek stejného parfému. Důvod je jednoduchý. Obdarovaný si může otestovat vůni vzorku a v případě, že to nebude ono, není problém nerozbalený dárek vrátit. Tento jednoduchý nápad způsobí win win efekt: Zákazník ví, že nic neriskuje, cítí se v pohodě, a hlavně nakoupí. A o to firmě Ingredients jde. Mnoho zákazníků opustí parfumérie bez toho, aniž by něco koupili, protože si nejsou jistí, že se vůně bude líbit.
Jedna vlaštovka jaro nedělá. Ostatní budou spoléhat na Black Friday, z kterého se omíláním budou snažit vytěžit maximum.
Published by: admin in Marketing
Comments are closed.