Při sledování současného televizního spotu na Ford Focus, mi nedá nevzpomenout si na spot Volkswagenu, když launchoval nového Passata CC. Auto noblesně projíždělo ulicemi a v jednom záběru na chodníku vedle auta šla atraktivní žena s leopardem. Titulek na konci spotu se ptal: Všimli jste si dámy27 s leopardem? Ve skutečnosti si opravdu málokdo všiml ženy i leoparda, natolik byl zaujat novým modelem od Volkswagenu. Spot v tomto ohledu výborně zafungoval. Mnoho lidí si o reklamě povídalo.
Ford Focus nyní komunikuje velmi podobnou, ne-li stejnou myšlenku. Auto projíždí městem, ne už tak noblesně (není divu, je to sportovní vůz), nicméně i ono je hlavním hrdinou příběhu se závěrečným voice overem „Každý je občas rád středem pozornosti. Ford Focus vám to umožní kdykoliv budete chtít“.
Rozdíl je patrný. U VW je myšlenka, vtip, nonšalance. U Fordu vyhrála úplná doslovnost a přímočarost sdělení.
Nekritizuji. Srovnávám. Reklama na Focus asi plní svůj účel. Možná i díky nasazení, zacílení atp. Ale stejně se nemohu zbavit dojmu, že je to jakási obdoba „Nůžky, nože, brousím“. Proto mám raději tu první - tu chytrou, vtipnou a nápaditou.
Martin Lidicky
martin@aboxs.cz
Published by: spravceobsahu in Nezařazené
Comments are closed.