Červen 01, 2012

Měli bychom být pozitivní (?)

Jako reakci na náš blog občas objevíme názor, že články jsou pouze negativní. Poslední, co bychom chtěli je, aby naše názory byly vnímány jako negativní. Vždy nám šlo o to, popsat situaci nebo stav světa marketingu a reklamy našima očima. Neznamená to, že musíme mít pravdu, nebo že se věci dějí jen tak, jak je vidíme my.

Nicméně tyto názory nás vybídly k zamyšlení, co by mohlo být pozitivní, co se povedlo, dalo se pochválit, a přitom mělo jakýsi přesah.

Kladně vnímáme fakt, že lidé jsou čím dál zběhlejší v umění selektovat reklamu. Stále lépe dokážou eliminovat reklamu, která je agresivní, hlasitá, kolovrátková … Obecně takovou, která má za cíl vysokými výdaji na frekvence nacpat do lidí to, co marketingově komunikační pracovníci usoudí (i na základě dat), že je nutné „tlačit“.

Kdysi Dr. Železný národ poučil tvrzením, že komerční televize je reklama obalená filmem.
Možná právě proto se lidé, čím dál méně dívají na televizi a nacházejí jiné komunikační kanály, kde mimo jiné snáze dokážou odfiltrovat reklamu. Naopak sami si najdou reklamu, která je nějak zaujala. Tu pak sdílejí a šíří dále. Dělají to dobrovolně sami od sebe, suplují tak zmíněnou a draze zakoupenou frekvenci. Pozitivní je to v tom, že model tlaku (výmývání) přestává fungovat a nastává prostor pro dobré myšlenky a kreativitu.

Těšíme se, že rozpočty se začnou přerozdělovat na úkor médií do kreativity a produkce. Aktivně k tomu vybízí i šéf nejkreativnější agentury světa Droga 5 Ted Florea, když říká „utraťte více peněz v produkci než v médiích“.

Viz. velice povedené reklamní akce od agentury Duval Guillaume

Nebo Push to add drama od stejnojmenné agentury. V době psaní tohoto článku měla scénka zhruba 33 000 000 shlédnutí. Kolik by stál podobný zásah nakoupením televizního času ?

Published by: spravceobsahu in Nezařazené

Comments are closed.