Červen 08, 2010

Přesvědčování o potřebě

Připadá mi, že poslední dobou se naše práce čím dál více zaměřuje na přesvědčování o potřebě. O potřebě zadávat marketingové a reklamní služby specializované firmě. Problém je v tom, že zadavatel čím dál více požaduje hmatatelné výsledky, a to okamžitě viditelné, popřípadě takové, aby si je mohl ihned spočítat na tácku od piva.

 

Nejde mu mnohdy o to, že si najímá nějakou službu, ale ta služba musí mít přidanou hodnotu ve formě různých bonusů, slev a jiných výhod. To je stále v pořádku, nicméně u všech výhod a bonusů musí být na první pohled patrné, že si je on, zadavatel, není schopen zajistit sám. Pakliže to úplně jasné není, čím dál častěji slyším reakci typu: Tak na to vás nepotřebujeme, to si můžeme klidně dělat sami. A má pravdu, můžou si to všechno udělat sami. Od rozesílání tiskových zpráv a komunikaci s novináři až třeba po tiskovou produkci. Je to jako s úklidovým servisem. Také si mohu celý dům uklidit sám a někdy možná i kvalitněji, ale pak nemohu mít čas na jiné věci, které jsou mnohdy pro život a rodinu důležitější a podstatnější. Nemluvě o tom, že určitě nechci po úklidové službě, aby při úklidu objevila nějaké bonusy, peníze, nebo cokoliv co mi přinese z úklidu okamžitý hmatatelný profit.
Závěr je ten, že zadavatel, který nedisponuje rozsáhlým marketingovým oddělením a je schopen si konkrétní výkonné marketingové i reklamní aktivity dělat sám, tak má spoustu času, nebo se nezabývá podstatou svého businessu. Obojí jde ruku v ruce.
A co hlavně, o nějaké konzistenci v aktivitách nemůže být ani řeč.

 

Martin Lidický

 

 

Published by: spravceobsahu in Nezařazené

Comments are closed.